Wat is Google Shopping en hoe maak je er gebruik van

Wat-is-Google-Shopping-en-waarom-is-het-belangrijk

Wat is Google Shopping en hoe maak je er gebruik van?

Ben je op zoek naar manieren om jouw bedrijf online te promoten? Dan is Google Shopping misschien een interessante optie. Wat is het precies en hoe maak je er gebruik van?

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een dienst waarmee je een product vermelding kunt maken. Vervolgens gebruik je Google om het op de markt te brengen. Dit klinkt wel simpeler dan het is. Je kunt niet simpelweg een product aan jouw website toevoegen en het tonen in de zoekresultaten van Google. Er zijn verschillende stappen nodig om jouw product beschikbaar te maken via Google Shopping. De eerste stap is het aanmaken van een account bij Google. Daarna moet je beslissen onder welke categorie je jouw product wilt opnemen. Ook is het belangrijk om een productafbeelding te downloaden die potentiƫle klanten aanspreekt. Op die manier zien ze meteen wat ze kunnen verwachten.

Geef basisinformatie over het product

Zodra jouw account is aangemaakt en je jouw productafbeelding hebt geĆ¼pload, kun je de URL van jouw website invoeren en aangeven waar je precies het product in de lijst wilt opnemen. Geef ook wat basisinformatie over het product, zoals de prijs, het aantal eenheden per verpakking en de beschikbaarheid van verschillende kleuropties. Nadat je al deze informatie hebt ingevoerd, is het een optie ervoor om jouw product te adverteren via Google AdWords.

Welke advertentiecampagnes heb je bij Google?

Bij Google heb je de keuze uit verschillende soorten advertentiecampagnes. Wij zullen er drie noemen. Ten eerste is er de standaard tekstadvertentie. Dit type advertentie toont een beschrijving van jouw product, samen met een link naar jouw website waar je meer informatie kunt vinden over het product. Een andere optie is een video-advertentie. In dat geval toon je een kort videofragment van jouw product. Of kies voor optie nummer drie, een beeldadvertentie. Een afbeeldingsadvertentie toont, zoals de naam al zegt, een afbeelding van jouw product met een link naar jouw website.

Ontdek goede zoekwoorden en gebruik ze

Nadat je hebt gekozen voor het type advertentie dat je graag wilt uitvoeren, kun je de zoekwoorden opgeven waarop je je wil richten. Heb je veel concurrentie in jouw vakgebied? Kies dan voor meer specifieke zoekwoorden in plaats van de meest populaire zoekwoorden.

Bepaal jouw budget

Zodra je jouw zoekwoorden hebt gespecificeerd, is het tijd om te bepalen hoeveel je wilt uitgeven aan elke advertentie. Het bedrag dat je betaalt zal afhangen van het aantal keer dat er op jouw advertentie wordt geklikt. Hoe meer kliks, hoe meer geld je betaalt en hopelijk ook verdient. Je wilt niet te veel uitgeven als je niet ziet een goede return on investment.

Waarom is Google Shopping gebruiken een goed idee?

Google Shopping kan een geweldige manier zijn om jouw producten online te verkopen. Maar je zult wel wat onderzoek moeten doen voordat je beslist welke campagne perfect bij jouw wensen en doelen past. Een zoekwoordenonderzoek moet altijd deel uitmaken van jouw research. Zoek uit welke zoekwoorden mensen gebruiken als ze naar jouw product zoeken. Als je je richt op mensen die op zoek zijn naar een specifiek merk of model raden we aan om zoekwoorden te gebruiken die overeenkomen met die merken en modellen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.